27 września 2022

Odchudzanie talerza

W odchudzaniu talerza nie chodzi wcale o zmniejszenie jego wielkości, choć i ten patent jest dobrym pomysłem, aby jeść mniej, a tym samym zdrowiej. Rzecz jednak w tym, że w większości przypadków nie musimy przechodzić na ścisłą dietę redukcyjną, by zobaczyć pierwsze efekty. Zmianę warto zacząć już od śniadania. Jeśli go nie jemy – powinniśmy zacząć. Jeśli jemy – poszukać zdrowych zamienników. Warto spróbować przestać słodzić kawę lub bitą śmietanę zastąpić mlekiem. Dużą zmianę zrobi zastąpienie białej, nadmuchanej bułki pieczywem pełnoziarnistym, tłustego sera żółtego twarogiem, a plastra bekonu szynką gotowaną. Majonez okazuje się już zbędny, dla smaku można pokusić się o trochę musztardy i warzyw. Podobnie postąpić wypada w przypadku obiadu: zrezygnować z ziemniaków na rzecz kaszy lub wyrzucić sos, którym zwykle polewamy kartofle. Zamiast mięsa smażonego wybieramy duszone, gotowane na parze lub pieczone. W daniu obiadowym koniecznie powinna znaleźć się solidna szklanka warzyw. Przekąski w ciągu dnia zastępujemy owocami i orzechami, a na kolację zamiast parówek i kanapek serwujemy sobie twarożek lub owoce. Małe zmiany, a efekty wielkie.